Social Icons

miercuri, 12 decembrie 2012

Crearea formularelor in Google Docs.

Google Docs permite realizarea unor instrument de cercetare - chestionare sau a unor formulare într-un regim foarte simplu şi uşor de implementat. Creatorii au cautat să modernizeze şi să lărgească posibilităţile utilizării formularelor astfel încît ele să fie interesant de utilizat în diferite domenii chiar şi în sistemul de învăţămînt sub formă de teste, sondaje, etc.

Pentru a crea un formular în Google Docs va trebui să urmaţi un set de paşi:


  • Să vă logaţi pe gmail.com (Figura 1)
Figura 1
  • Apoi să faceţi un clik pe Disc (Figura 1)

Figura 2
  • Apoi să faceţi un clik pe butonaşul CREAŢI pentru a crea un fişier nou şi să selectaţi Formular (Figura 2)

Figura 3
Primul cîmp din figura 3 îl completaţi cu titlul formularului, al doilea cîmp - cu o descriere asociată acestui fromular, iar al treilea cîmp - reprezintă însăşi forma de editarea a întrebării (Figura 3).

Titlul întrebării - inroduceţi întrebarea propriu-zisă;
Text de ajutor - reprezintă un text ce este scris cu un font mai puţin accentuat şi poartă un caracter informativ pentru cei ce vor completa formularul dvs-ră;
Tip de întrebare - aici selectaţi tipul întrebăii în dependenţă de răspunsul care doriţi să îl primiţi:

- Text, oferă spaţiu pentru un răspuns text;






 - Textul paragrafului, dedicat pentru raspunsuri mai lungi;






 - Răspunsuri multiple;







 - Casete de selectare;







 - Alegeţi dintr-o listă;







 - Scală;






 - Grilă.






Dacă nu doriţi ca una dintre întrebările dvs. să fie omise la răspundere, atunci bifaţi ca această întrebare să fie obligatorie şi faceţi click pe Terminat.

În cazul în care după ce aţi finisat editarea întrebării doriţi să o reeditaţi, atunci utilizaţi una din butonaşele din colţul drept de sus:
Primul - Editarea întrebării, al doilea - Dublarea întrebării şi al treilea - Ştergerea întrebării.

Dvs. puteţi grupa întrebările după tematică adăugînd Antetul secţiunii din meniul Adăugaţi un element din colţul stîng de sus al paginii. Cum va arăta acesta este demonstrat în figura 4.
Figura 4
Şi puteţi crea sfîrşit de pagină pentru a continua chestionarul pe o pagină nouă (Figura 5):
Figura 5
La crearea întrebărilor de tip Răspuns multiplu, dvs. puteţi redirecţiona persoanele ce dau răspuns întrebărilor la o altă pagină în funcţie de răspunsul oferit anterior. Aşa cazuri întîlnim cînd dorim să acordăm întrebări diferitor persoane în dependenţă de sex, vîrstă, etc. În figura 6 este arătat cum putem crea o astfel de întrebare. Alături de Tip de întrebare bifaţi Accesaţi pagina, în funcţie de răspuns, după care în faţafiecărui răspuns va apărea o casetă care va îndemna să alegeţi pagina care doriţi să fie deschisă la selectarea unuia din răspunsuri.
Figura 6
  • Atribuiţi-i formularului dvs. o temă. 
În colţul stîng de sus, alături de butonaşul Adăugaţi un element găsiţi butonaşul Temă, şi faceţi clik pe el.
Selectaţi tema care vă convine cel mai bine şi executaţi un click pe ea. În previzualizare puteţi vedea cum va arăta chestionarul dvs. la aplicarea şablonului dat şi dacă totul e bine selectaţi butonaşul din colţul stîng de sus: Aplicaţi, în caz contrara Anulare.

  • Adăugarea unui mesaj de finalizare.
Figura 7
Din colţul drept de sus selectaţi butonaşul Mai multe acţiuni şi Editaţi confirmarea (Figura 7). 
Figura 8
În fereastra ce a apărut (Figura 8) introduceţi mesajul de finalizare, în exemplul nostru Răspunsul dvs. a fost înregistrat.
Puteţi bifa Publicaţi rezumatul răspunsurilor dacă doriţi ca la sfîrştul completării formularului să fie afişat statistica răspunsurilor.

  • Urmărirea statisticii completării formularului dvs.
Figura 9
Selectaţi butonaşul Vedeţi răspunsurile (Figura 9) din colţul drept de sus a ferestrei de editare a chestionarului şi selectaţi Rezumat pentru a vedea rezumatul răspunsurilor acordate (Figura 10).
Figura 10
După ce aţi finisat alcătuirea formularului dvs. închideţi fereastra de editare. 

Cum pot fi vizualizate răspunsurile chestionarului dvs.? 
Reveniţi din nou la Google Docs şi din lista documentelor dvs. găsiţi denumirea formularului recent creat. Faceţi click pe el. În locul formularului vi se va deschide un tabel excel, nu vă speriaţi, totul este bine şi toutul ce faceţi este corect. 

Acest fişier excel înregistrează toate răspunsurile înscrise în formularul dvs., deci toate datele sunt colectate întro tabelă ceea ce uşurează considerabil verificarea rezultatelor. 

Dacă doriţi să vizualizaţi formularul în regim live găsiţi în bara de meniuri a fişierului excel meniul Formular şi Accesaţi formularul live. Iar pentru a deschide fereastra de editări a formularului dat din acelaşi meniu selectaţi Editaţi formularul.


Vă doresc mult succes la realizarea propriilor formulare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Am o rugăminte către toţi vizitatorii blogului meu: să fiţi cît mai obiectivi la plasarea comentariilor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sample text

Sample Text

Sample Text